بعضی از دعاها رو خیلی دوست دارم.آدم با خوندن و فمیدن تک تک آیاتش آرامش ب قلبش سرازیر میشه.هر وقت ک پر از استرس میشم این دعاها واقعا آرومم می کنه.با اینکه عربی هستن و زبون مادریم نیست اما آهنگ آیاتو خیلی دوست دارم.اینکه جمله هایی از ی زبون دیگه اینقدر رو آدم تاثیر بذاره خیلی عجیبه.

مثلا دعای کمیل اینجاهاشو خیلی دوست دارم

اَللّـهُمَّ اغْفِرْ لِی الذُّنُوبَ الَّتی تَهْتِکُ الْعِصَمَ، اَللّـهُمَّ اغْفِـرْ لِی الذُّنُوبَ الَّتی تُنْزِلُ النِّقَمَ، اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِی الذُّنُوبَ الَّتی تُغَیِّـرُ النِّعَمَ، اَللّـهُمَّ اغْفِرْ لی الذُّنُوبَ الَّتی تَحْبِسُ الدُّعاءَ، اَللّـهُمَّ اغْفِرْ لِی الذُّنُوبَ الَّتی تُنْزِلُ الْبَلاءَ


خدایا! بیامرز براى من آن گناهانى را که پرده حرمتم می درد، خدایا! بیامرز براى من آن گناهانى را که کیفرها را فرو می بارند، خدایا! بیامرز برایم گناهانى را که نعمت ها را دگرگون می سازند، خدایا! بیامرز برایم آن گناهانى را که دعا را باز می دارند، خدایا! بیامرز برایم گناهانى که بلا را نازل میکند،

یا مَنِ اسْمُهُ دَواءٌ وَذِکْرُهُ شِفاءٌ وَطاعَتُهُ غِنىً، اِرْحَمْ مَنْ رَأْسُ مالِهِ الرَّجاءُ وَسِلاحُهُ الْبُکاءُ
اى آن که نامش دوا و یادش شفا و طاعتش توانگرى است، رحم کن به کسیکه سرمایه اش امید و سازو برگش اشک ریزان است


همزمان ک میخونم ب معنیشم توجه می کنم و توش غرق میشم.بیشترشو میفهمم با همون عربی ک دبیرستان خوندیم.

دعای عالیه المضامین و دعای مکارم الاخلاق ک کار منی ک نمیدونم چجوری باید دعا کنم رو راحت کرده.

اللَّهُمَّ وَ أَوَّلُ حَاجَتِی إِلَیْکَ أَنْ تَغْفِرَ لِی مَا سَلَفَ مِنْ ذُنُوبِی عَلَى کَثْرَتِهَا

 پروردگارا و اول حاجت من در این درگاه لطف و کرم تو آن است که گناهان گذشته‏ ام را که بسیار است همه ببخشى و بیامرزى


وَ أَجْرِ لِلنَّاسِ عَلَى یَدِیَ الْخَیْرَ وَ لاَ تَمْحَقْهُ بِالْمَنِّ وَ هَبْ لِی مَعَالِیَ الْأَخْلاَقِ وَ اعْصِمْنِی مِنَ الْفَخْرِ

 و بر دست من، در حق مردم کارهاى خیر جارى کن و کارهاى خیر من به شائبه منت نهادن بر خلق خداى میامیز و از اخلاق متعالى بهره ‏ورم دار و از نازش بر خویش در امان.


از اول ماه رمضون صحیفه سجادیه رو گذاشتم دم دست تا بخونمش.شنیدم دعاها و مناجاتای قشنگ و پر معنی داره.ولی هنوز نتونستم ب تنبلی و بیحالی و بیحوصلگی غلبه کنم و برم سراغش.اینجا نوشتم ک همت کنم و برم بخونمش و مطمینم ک خیلی بهم کمک خواهد کرد.